24 beställda flaskor var bara 22 vid leveransen. Dessutom 12 stycken av fel sort...

24 beställda flaskor var bara 22 vid leveransen. Dessutom 12 stycken av fel sort…

Dryga böter, feldebiterade färjebiljetter och felaktig vinleverans. Istället för att bryta ihop, lyckades vi åtminstone delvis vända det hela till framgång.

Ni som hängt med, vet att vi fick dryga böter i Österrike på grund av att vi inte läst det finstilta kring husbilens miljöklass. Efter överklagan har vi nu fått svar. Och efter att ha läst den österrikiska statens kanslityska på tre tättskrivna A4-blad tror vi oss ha förlorat de 2400 kronorna för gott…

Vi deppade en stund, men reste oss efter att ha fått nedanstående e-postbrev:

Ett e-postmeddelande värt minst 1000 kr. Vi ville bara ha 2 flaskor rött, men får 12 flaskor vitt av rätta sorten!

Det är ett e-postmeddelande värt minst 1000 kr från den italienske vinproducenten Coppola i Gallipoli på den italienska klacken.

Där beställde vi 12 flaskor vitt och 12 flaskor rött som skulle skickas till vår dörr i Örebro. Men vid leveransen visade det sig att vi fått 22 flaskor rött. Två flaskor hade gått sönder och plockats bort under transporten.

Vi epostade och ville ha 2 flaskor till, även om det nu var rött. Nu ska vi tydligen få de från början beställda 12 flaskorna med det vita vinet Rocci!

Kunde vara ett aprilskämt, men någon okänd har satt in pengar på vårt konto.

Kunde vara ett aprilskämt, men någon okänd har satt in pengar på vårt konto.

Som om vinden inte vänt tillräckligt: någon för oss okänd har den 1 april satt in 680 kronor på vårt konto. Kan det vara rederiet i Messina på Sicilien? Där fick vi nämligen köpa två husbilsbiljetter för att komma över med EN husbil till fastlandet. Trots intensiv envägskommunikation har vi inte fått svar brevledes på vår klagan – mer än möjligen detta kontoutdrag?